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motorang Forumsweiser
Anmeldedatum: 11.08.2005 Beiträge: 1692 Wohnort: Österreich
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Verfasst am: 26.02.2012 01:43 Titel: Tuningnockenfrage Megacycle / Webb |
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Servus,
im Trailbikeforum fragt sich Mudmantra welche Nocke er für seine ansonsten Standard-XT er nehmen soll, was für Folgen zu erwarten wären, was man außerdem machen sollte. Zwei Typen sind im Rennen.
http://odinxt500.freeforums.org/post19171.html#p19171
Falls hier wer was sagen kann und mag werd ich das gerne dort weitergeben. Wenn das Englisch Probleme macht kann ichs auch übersetzen (aber nicht mehr jetzt, ich geh schlafen ...)
Zitat: | The first cam I have is a megacycle 25140.
lift .480 or 12.19mm, duration is 256/253 @ .040.
This cam requires the use of performance springs. Now this is where I gave up on the install.
I bought new performance springs and they are a lot stiffer than stock springs. I was sure that would be a problem with the stock timing chain and rocker arms. I just tested some new springs and the detail were stock springs inner 23, outer springs 35, with a combined installed force of 58 lbs. Yes it sounds weak, but it's well in spec's.
Then I tested the Kibblewhite springs. Inner 45, outer 95 with a combined installed force of 140 lbs, pretty stiff. Next a set of RD springs, inner 42, outer 90 for a combined force of 132 lbs. Still well over twice the force of stock. I tested all three outer springs at .480 lift (12.19mm) Stock 174, KW 185 and RD 185 lbs.
I found it interesting that the stock outer spring was only 11 lbs off at a higher than stock lift, from the KW and RD springs. I wonder what effect these springs well have on the valve train? |
Zitat: | Another camshaft I've considered for the XT500, is the Webb cam 89a.
Lift is only .440 or 11.18mm.
Duration is 272 or 250 @ .050.
Looks pretty close to the profile of the MC 25140, only a 1mm shorter lift. This cam should work with stock valve springs and rockers. But even with performance springs and rockers, the load on the valve train should be lighter than a higher lift cam. |
Gryße!
Andreas, der motorang _________________ Lowery´s Law: If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
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hiha Forumsweiser
Anmeldedatum: 04.06.2006 Beiträge: 1724 Wohnort: Neubiberg b M.
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Verfasst am: 26.02.2012 19:06 Titel: |
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Dort müsst ich mich anmelden, tu ich aber nicht.
Die Federkraft der Originalfedern ist auch für die 25140 ausreichend, leider macht sie aber nicht genug Hub mit, weswegen man andere braucht.
Das Profil der 89a ist total anders als das der 25140, also Äpfel/Birnenvergleich. Für Flattrack ist die 140er wohl besser, die 89a ist in etwa eine etwas kürzere Hihanocke.
Gruß
Hans |
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Hudriwudri Urgestein
Anmeldedatum: 02.02.2008 Beiträge: 468 Wohnort: Wien
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Verfasst am: 26.02.2012 19:28 Titel: |
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Hallo andi,
mei fuer ein trailbike wirds die 140er schon tun und waere imho auch mehr als ideal dafuer.
Kommt halt drauf an was er will??
mit der Webcam wird er wohl nicht zu gluecklich werden da die fuer hoehere drehzahlen konzipiert ist und fuer ein trailbike wohl nicht unbedingt eine glueckliche wahl ist, vereinfacht gesagt.
Wenn er mehr info will, wird er wohl oder uebel schon hierherkommen muessen da ich ehrlich gesagt auch keine sonderliche lust hab mich in anderen foren anzumelden da ich schon jetzt drastische zeitknappheit hab.
Bei der 140er wird er wohl um haertere federn nicht herumkommen, dafuer sollte sie ihm sattest Leistung von unten geben da sehr kurze steuerzeiten und doch recht hoher hub.
Sinnvoll waers imho wohl schon den kopf in hinblick auf die verwendete nockenwelle zu ueberputzen (da beim originalschaedl vereinfacht gesagt bei ca 10mm schicht im schacht ist ) wobei nicht unbedingt notwendig.
l.g.
Christian |
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gast Gastredner
Anmeldedatum: 06.10.2006 Beiträge: 576 Wohnort: oben, bei Mutti
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Verfasst am: 01.03.2012 06:39 Titel: |
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Hallo Danke für die Ratschläge. Ich hoffe, ich bin mit dem richtigen Übersetzer. Mit einem 12mm Hubkurve, sollte, wie viele Meilen Ich erwarte von der XT500 Motor dauern? Der Motor ist ein 1977XT500 in gutem Zustand. Gruß Mudmantra |
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hiha Forumsweiser
Anmeldedatum: 04.06.2006 Beiträge: 1724 Wohnort: Neubiberg b M.
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Verfasst am: 01.03.2012 10:58 Titel: |
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@kohai
It think, his translator is #$&/%. Probably he is asking for mph...
:-)
Hans |
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motorang Forumsweiser
Anmeldedatum: 11.08.2005 Beiträge: 1692 Wohnort: Österreich
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Verfasst am: 01.03.2012 11:20 Titel: |
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Hi mudmantra,
its easier if you write in English. Did you ask for miles or miles/hour?
@kohai: did you really mean 10.000 mls? This would be considerably less than normal engine life, probably about 15-20% of it. Or did you mean under racing conditions?
Andy _________________ Lowery´s Law: If it jams - force it. If it breaks, it needed replacing anyway.
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gast Gastredner
Anmeldedatum: 06.10.2006 Beiträge: 576 Wohnort: oben, bei Mutti
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Verfasst am: 01.03.2012 15:14 Titel: |
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Hi. Sorry about that. It would be normal riding and not racing use. Right now I only ride about 200 miles per month on the XT500. Only around 2400 miles per year. If I can get a few years of good use, before repair, then it would be worth it. I have a 25140 cam in my TT500 motor, but it's not used on the street. The bore and stroke on that motor is 91mmx91mm, 591cc. The cylinder head has been ported and it use's a 38mm carburetor. The exhaust is an old Supertrapp with 18 plates. It also use's the SR500 CDI ignition. This motor was built for desert racing in the late 70's, and is a real hard to control for trail riding in the woods. The XT500 motor is almost stock, except for the SR500 cylinder head and 88mm 10 to 1 piston. I expect the XT500 motor to be much easier to control. For the most part, the XT500 is used on the road with some off road riding. Thanks Mudmantra |
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rei97 Forum-König
Anmeldedatum: 07.08.2005 Beiträge: 7157 Wohnort: Denkendorf
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Verfasst am: 01.03.2012 17:42 Titel: |
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Hi,
I think that your personal mileage is not the problem.
The biggest stress for the cam is
engine new start (dry )
cold start especially lower than 0°C
hotter than 140°C oil (Trial, Cross?).
The other big Killer of our Monos is moisture in the cylinder. Depends on area where you live. If so, never let the engine stopped with valves open for longer than 1 week.
If there is lot of moisture piston rings will corrode the cylinder and excessive oil consumption is the result.
Rergards
Rei97 _________________ skype: hrei97
Zylinderangebot: |
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gast Gastredner
Anmeldedatum: 06.10.2006 Beiträge: 576 Wohnort: oben, bei Mutti
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Verfasst am: 02.03.2012 06:41 Titel: |
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Hi. I ride the XT500 every week. But the TT500 might go a few weeks without being started. And It may not be completely dry when I shut it down. So I think your idea to make sure the valves are closed after it's stopped, is a good one. I wonder if any porting is required to get results from a higher lift cam? The cylinder head on my TT591 motor has been ported. I was told to much was removed. And that the motor would have ran better, if it was closer to stock. Funny because the motor ran very strong.
Any more idea's or information on using hi lift cams on the SR/XT/TT500's would be helpful. Thanks Mudmantra |
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gast Gastredner
Anmeldedatum: 06.10.2006 Beiträge: 576 Wohnort: oben, bei Mutti
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Verfasst am: 10.03.2012 06:34 Titel: |
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Hi kohai Thanks. The 25130 sounds like a good cam. The 25140 has slightly less lift, so I think it would be just as reliable. I well buy a set of MC hard faced rockers, to match the cam. What compression ratio piston do you recommend with the 25130 cam? Thanks Mudmantra |
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fpg Forum-König
Anmeldedatum: 21.03.2006 Beiträge: 5096
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Verfasst am: 10.03.2012 09:04 Titel: |
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moin,
... i wrote something about carburators, but someone deleted it (is something about good old german "kultur" ....) maybe this guy will answer your question about a usefull configuration .. if not, be sorry...
der fpg _________________ tradition ist nicht das aufbewahren der asche, sondern das weiterreichen der streichhölzer ...
http://www.ausgestrahlt.de |
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pointer säxmäschien
Anmeldedatum: 07.08.2005 Beiträge: 9001 Wohnort: Ostfildern, Spätzlesland
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Verfasst am: 10.03.2012 10:48 Titel: |
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fpg hat Folgendes geschrieben: | moin,
... i wrote something about carburators, but someone deleted it (is something about good old german "kultur" ....) maybe this guy will answer your question about a usefull configuration .. if not, be sorry...
der fpg |
@fpg: you posted about carbs in ->this discussion. Just before the English speakers start to wonder: Alzheimer sounds German, but it's not really good old German "kultur"
P. _________________ Ottos Mops hopst ... (Ernst Jandl)
Wir sprechen verschiedene Sprachen, meinen aber etwas völlig anderes |
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fpg Forum-König
Anmeldedatum: 21.03.2006 Beiträge: 5096
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Verfasst am: 10.03.2012 19:16 Titel: |
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moin,
... oh sorry... posted under drugs after surgical intervention ....
der fpg _________________ tradition ist nicht das aufbewahren der asche, sondern das weiterreichen der streichhölzer ...
http://www.ausgestrahlt.de |
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